Сектор за средње образовање у Суботици Министрства просвете, науке и технолошког развоја организовао је недавно скуп посвећен реформи средњег образовања, односно гимназија. Састанку је, између осталих, присуствовала и директорка новокнежевачке Гиманзије Ангела Фекете.
-Том приликом смо сазнали да ће садашњи прваци школске 2020/21 године полагати општу, тј, националну матуру и то из матерњег језика и књижевности, математике и једног (или више ) општеобразовних предмета које ученици бирају (страни језик, физика, хемија, биологија, историја, географија) у зависности од тога који факултет желе да упишу, објашњава Ангела Фекете.- Наиме, општа матура ће заменити пријемне испите у високошколским установама. Општу матуру ученици полажу писаним путем, решавањем тестова који ће садржати 40 задатака, од којих је 10 са основног нивоа, 20 са средњег и 10 са напредног нивоа. Задаци ће доносити различит број бодова у зависности од нивоа. Максимално време полагања теста ће бити 240 минута. Матура ће се на целој територији Републике Србије полагати у исто време.
Ученике који уписују гимназију септембра 2018.године чека реформисан програм и план рада. Унапређивање гимназијског образовања реализује се и увођењем принципа изборности. Постоји шест понуђених изборних програма са по једним часом недељно за први и други разред. Од понуђених шест предмета, свака гимназија бира четири изборна програма које нуди ђацима у првом и другом разреду, а ученици бирају два изборна програма. У трећем и четвртом разреду постоји девет изборних програма са по два часа недељно, од којих гимназија ученику нуди пет изборних програма, а ученик бира два изборна програма у трећем разреду, које мора наставити и у четвртом разреду.
Новина је и повећање недељног броја часова на природно-математичком, друштвено-језичком и општем смеру за два часа недељно у сва четири разреда. Сви предмети добијају додатне наставне садржаје кроз изборне програме, односно додатне часове, које могу да предају досадашњи професори гимназија након предвиђене обуке.
Министарство просвете, науке и технолошког развоја посебан значај даје информационо-технолошком образовању ученика уз став да ИКТ мора бити у свим предметима. Развој међупредметних компетенција и међупредметни изборни програми намећу примену ИКТ-а у свим обавезним предметима и изборним програмима гимназијског образовања.